Driftsmeldinger

 

Kritiske driftsmeldinger

ALT OK

Det er ingen kjente problemer med våre systemer.

Kommende driftsmeldinger

Ingen aktive driftsmeldinger

Arkiverte driftsmeldinger:

Sted Tid Melding
Unionsgata - Skien 26.11.2018 kl. 21:35 Skaden er reparert og alle systemer er oppe igjen.
Unionsgata 18 - Skien 26.11.2018 kl. 13:01 Det er nå lokalisert fiberbrudd og man jobber med å finne alternativ vei i nettet. Ny oppdatering ventes i løpet av kvelden.
Unionsgata 18 - Skien 26.11.2018 kl. 10:08 Det er meldt om områdefeil i på fiber i Skien, flere kunder er rammet. Mulig kabelbrudd, det jobbes med feilsøking. Ny oppdatering kommer så snart feil er funnet.
Strandveien 8, Lysaker 02.11.2018 kl. 10:52 Problemet er løst, bruddet skyldes elektriske arbeider ved teknisk rom, hvor strømmen til rommet uanmeldt ble koblet ut i en periode.
Strandveien 8, Lysaker 02.11.2018 kl. 10:21 Det er brudd i Strandveien 8, vi jobber med å kartlegge hendelsen. Ny oppdatering kommer når vi får oversikt.
Stor-Oslo 23.08.2018 kl. 09:44 Feilen fra onsdag er rettet og alle systemer fungerer OK.
Stor-Oslo 22.08.2018 kl. 11:36 Kunder med sensitiv trafikk, type terminal og Citrix o.l. kan oppleve problemer med nettet. Problemet er utenfor Zones sitt fibernett og ligger hos en underleverandør, som jobber med saken. Vi forventer dette er løst i løpet av dagen.
Oslo/Bærum 21.06.2018 kl. 09:47 Alle systemer virker OK, feilen fra 18. juni lå i det ytre fibernettet og varte mellom kl. 12 og 15. Dette påvirket noen kunder og enkelte av disse kan ha behov for omstart av switcher og routere.
19.06.2018 kl. 12:33 Strømbrudd i Asker, har påvirket noen av våre kunder. Strømmen er tilbake, men de som ikke kommer på nett, bes ta omstart av sine switcher og routere.
Oslo/Bærum 18.06.2018 kl. 14:13 Det er for tiden ustabilitet i deler av nettet, utenfor vår kontroll. Det jobbes med feilsøk på mange steder. Et mindre antall av våre kunder er rammet, og opplever at nettet går opp og ned. Ny oppdatering kommer når vi får tilbakemelding fra de ytre operatørerne. 19.06.18 - Feilsøking fortsetter i det ytre rom, feilen ligger utenfor vår kontroll.
Klosterøya; Skien 25.05.2018 kl. 23:56 Alt er oppe, og går som normalt. Årsaken var en felles strømfeil.
Klosterøya 25.05.2018 kl. 14:16 En del kunder på Klosterøya i Skien er berørt av en nettfeil, mulig fiberbrudd. Feilsøking og reparasjon pågår. Ny oppdatering innen lørdag.
15.05.2018 kl. 08:50 Fiberbruddet i Asker er reparert og meldt OK.
Asker. Skysstasjonen 11 13.05.2018 kl. 22:12 Oppdatering i forbindelse med fiberbrudd. Sted: Asker. Beskrivelse av feilen: Fiberbrudd. Årsak: Foreløpig ukjent. Feil oppstått: 09.05.2018 13:45:00. Forventet rettet : 15.05.2018 07:00:00. Status: Feilrettingsområdet ligger helt inntil autovernet på E18 med fartsgrense 90 km/t. Entreprenøren har fått tillatelse fra vegvesenet til å jobbe 14.05 fra klokka 22:00 til 15,05 klokka 07:00. Neste oppdatering: 14.05.2018 10:00:00. Vi beklager det inntrufne.
Asker. Skysstasjonen 11 10.05.2018 kl. 10:08 Sted: Asker Beskrivelse av feilen: Fiberbrudd Årsak: Foreløpig ukjent Feil oppstått: 09.05.2018 13:45:00 Forventet rettet : 14.05.2018 22:00:00 Status: Entrepenør melder at de må avslutte arbeidet på denne saken. Feilrettingsområdet ligger helt inntil autovernet på E18 med fartsgrense 90 km/t så myndighetene er kontaktet Det må sikringstiltak til for å sikre arbeidsstedet før videre arbeid kan fortsette..
Asker 09.05.2018 kl. 18:46 Mulig fiberbrudd på Skysstasjonen 11 i Asker, har vært nede siden kl. 14 onsdag. Det jobbes med å kartlegge skaden. Ny oppdatering kommer torsdag 10. mai.
30.04.2018 kl. 15:44 Fiber i Akersgata er reparert og fungerer igjen.
30.04.2018 kl. 14:25 Fiberbrudd i Akersgata 1, montører er på stedet for å reparere skaden, ny oppdatering kommer etter kl. 16.
12.04.2018 kl. 10:12 Chr. IVs gt. er oppe igjen, feilen skyldes et strømavvik mot en krets i området.
Chr. IVs gt. 12.04.2018 kl. 09:59 Noen kunder i Chr. IVs gt. er nede grunnet en hendelse, personell er på stedet for feilretting. Ny status kommer fortløpende.
Chr. IVs gt. 12.04.2018 kl. 09:59
Skullerud 11.04.2018 kl. 11:49 Alle systemer er oppe igjen i området.
Skullerud 11.04.2018 kl. 11:30 Strømbrudd i Olav Helstes vei og Johan Scharfenbergs vei forårsaker tap av nett hos noen kunder. Hafslund jobber med feilretting.
MELDING OM NØDVENDIG VEDLIKEHOLD 04.03.2018 kl. 23:37 I forbindelse med nødvendig vedlikehold meldes det ustabilitet i nettet søndag kveld 11. februar 2018. Start: Søndag: 4.mars 2018. Kl. 23.00 Slutt: Mandag: 5 mars 2018. Kl 01:00 --------------------- Required maintenance during the following period: Start: Sunday 04.03. 2018. 11:00 PM End: Monday 05.03. 2018 01:00 AM Service impact: There will be some small problems with your circuit during this period. Should any problem occur after scheduled downtime, we ask you to restart your equipment before trying again. If you still have problems after this, please contact Zones as soon as possible. We apologize for any inconvenience this may cause.
Oslo sentrum 29.01.2018 kl. 08:52 Kabel er skjøtet og alt skal være i orden.
Oslo sentrum 26.01.2018 kl. 10:10 Enkelte kunder har mistet forbindelsen grunnet kabelbrudd torsdag kveld. Dette skyldes tunnelarbeider under Oslo sentrum. Forventet rettetidspunkt er kl. 16 fredag.
Lysaker Torg 12 27.12.2017 kl. 07:47 Alt er i orden nå. Årsaken var strømbrudd pga en sikring.
Lysaker Torg 12 26.12.2017 kl. 23:13 Vi opplever feil på Lysaker Torg 12 og teknikere starter feilsøk onsdag morgen. Ny status komner kl 1000.
Akersgata 1, Oslo Sentrum 04.12.2017 kl. 06:15 Montør har målt fiberen til Akersgata hel. Gårdeier eller kunde må få tatt en re-start av deres felles switch i bygget.
Akersgata 1, Oslo Sentrum 30.11.2017 kl. 22:50 Det er håp om at ny kabel er på plass i løpet natten. Det er mulig å følge status iløpet av natten på fibereiers webside: www.broadnet.no Klikk på driftsmelding nederst i bunnmenyen. INC000000198100.
Akersgata 1, oslo 30.11.2017 kl. 21:20 Arbeidet med å legge nye kabler og tilkoblingspunkter etter brannen pågår fortsatt og det er satt inn ekstra ressurser for å påskynde feilrettingen. Det er håp om at ny kabel er på plass i løpet kvelden. Ny statusmelding kommer kl. 22:30.
Akersgata - Oslo 30.11.2017 kl. 12:21 Årsaken til forsinkelsen skyldes at det må legges nye fiberkabler utenom eksisterende. Arbeidet med å legge nye kabler og tilkoblingspunkter pågår og det er satt inn ekstra ressurser for å påskynde feilrettingen. Det er håp om at ny kabel er på plass innen kl. 20 i dag. Ny statusmelding kommer kl. 14.
Akersgata - Oslo 29.11.2017 kl. 09:48 Fortsatt problemer med fiberstruktur etter brannen på lørdag, ny oppdatering kl. 1200.
Akersgata - Oslo 28.11.2017 kl. 13:30 Det har vært omfattende skader på fiberstruktur etter brannen, vi venter på medling fra reparatører om at alle er skjøtet og reparert. Dessverre har dette tatt lengre tid enn forventet. Ny oppdatering innen kl. 18.
Akersgata - Oslo 28.11.2017 kl. 09:56 Det er fremdeles noen få kunder som er berørt av brannen på lørdag, mannskaper holder på med reparasjon av fiber i området. Ny status kommer før kl. 13 idag.
Oslo sentrum 27.11.2017 kl. 12:27 Alle linjer er meldt Ok og alt skal fungere som normalt. Hvis du ikke er på nett, er det viktig å restarte sitt utstyr. Vennligst kontakt oss hvis det er ytterligere problemer.
27.11.2017 kl. 08:33 Feilen etter brannen på lørdag er fortsatt ikke rettet, det har vært jobbet hele helgen med dette. En rekke bedrifter i sentrum er rammet. Ny status kommer innen kl. 1200. Vi beklager de problemer som har oppstått rundt denne brannen.
Oslo sentrum 26.11.2017 kl. 13:38 Problemer i Oslo sentrum. Dette tar lengre tid. Både høyspentledninger og fiberkabler er skadet som følge av brannen i Oslo sentrum lørdag natt. Hafslund, og tele-entreprenører arbeider på spreng med feilretting.
08.11.2017 kl. 13:37 Feilen i Chr. IVs gt. er rettet.
Chr. IVs gt.4 08.11.2017 kl. 11:22 Feil i nr. 13-15, tekniker er på stedet, vi venter på status om feilretting. Ny melding kommer når vi vet status. Se info om feilsøking på våre hjemmesider: http://www.zones.no/text.cfm/0_44/Feilsoek
Strømbrudd i området Ullern/Lilleaker kl. 0833, kan ha påvirket noen av våre kunder. Nettet kom tilbake igjen kl. 0835. 28.09.2017 kl. 08:54
26.07.2017 kl. 11:29 Fjordveien 1 og Sandviksveien 26 er oppe. Fjordveien 3 er nede inntil Hafslund får rettet feilen.
Fjordveien 3, Høvik 26.07.2017 kl. 11:27 Strømbrudd, Hafslund er på stedet.
Fjordveien, Høvik 26.07.2017 kl. 10:57 Strømbrudd, Hafslund er på stedet og reparerer. De håper å rette opp feilen i løpet av en time, ny beskjed kommer.
Fjordveien. Mulig nytt strømbrudd nå 06.07.2017 kl. 14:32 Fremdeles problemer i Fjordveien 1 og 3 . Still problems with the power in the builiding
Fjordveien, Høvik 06.07.2017 kl. 12:56 Alt er oppe nå, og i orden. Everything is up and running.
Fjordveien, Høvik 06.07.2017 kl. 11:59 Feilen er mer omfattende enn antatt. Montører, elektriker og teknikere er på saken. Vi antar nå at alt er oppe igjen innen kl 1500 idag.
Fjordveien, Høvik 06.07.2017 kl. 10:04 Vi opplever problemer i Fjordveien 1 og 3 etter strømbrudd og defekt UPS må fjernes. Montør er på vei, og vi regner med at dette er løst innen kl 12:30 idag.
Olaf Helsetsv 5 13.06.2017 kl. 08:41 Feilen er rettet. Feil årsaken var en defekt ups. Den er nå fjernet og alt er oppe igjen.
Olaf Helsetsv 5 12.06.2017 kl. 20:52 Fremdeles problemer i Olaf Helsetsv 5 med 3 kunder. Teknikere fortsetter arbeidet tirsdag morgen kl 0700. Ny status kommer her ca kl 0745. Vi regner med at alt er oppe igjen på formiddagen.
Olav Helsets vei 5 12.06.2017 kl. 16:34 Det er brudd i Olav Helsets vei, sannsynligvis grunnet lynnedslag. Teknikere jobber med saken.
Kjørbokollen 30 . Feilen er rettet 02.05.2017 kl. 16:41 Feilen er rettet kl. 16:15 tirsdag 2. mai. Årsaken var et mindre fiberbrudd i tele sentral.
02.05.2017 kl. 14:10 Fortsatt problemer på Kjørbokollen, mulig fiberbrudd. Ny status kommer kl. 1600.
Sandvika 02.05.2017 kl. 12:31 Vi har en feil i nettet på Kjørbokollen, mulig kabelbrudd. Montør er på vei, estimert rettetid er 2-3 timer. Ny status kommer før kl. 1400.
Vika-område Oslo 31.03.2017 kl. 07:51 Det har vært vedlikehold på nettet i natt, dette kan ha påvirket kundenes utstyr internt.
Oslo og Grenland 30.03.2017 kl. 19:13 Problemer med kabel hos TDC, vi venter på feilretting.
13.03.2017 kl. 19:56 Alt ok. Ingen kjente feil i nettet.
Fellesfeil 13.03.2017 kl. 10:35 Nettet er oppe igjen nå, men det kan oppstå ustabiliteter utover dagen.
Fellesfeil 13.03.2017 kl. 10:06 Feilen er fremdeles ikke rettet. Vi er dessverre avhengig av underleverandør sine datacom teknikere for å få løst denne feilen. De klarer ikke å gi oss en rettetid, men vi vet hva feilen er og flere teknikere holder på med å lokalisere hvilket utstyr som forårsaker loop. Dette kan bli løst innen 10 minutter, men det kan også ta lang tid. Ny estimert rettetid er kl. 1130.
Fellesfeil 13.03.2017 kl. 09:06 Feilen er ennå ikke rettet. Vi forventer rettetid innen kl 1000.
Fellesfeil 13.03.2017 kl. 08:19 Feilen er funnet og vi forventer og håper feilen er rettet innen kl 0900.
Fellesfeil 13.03.2017 kl. 07:34 Fellesfeil hos underleverandør på enkelte Zones samband. Berører Nye Vakåsvei (Asker) , Vækerøveien 3 ( Oslo ) , Kunder i Kongsberg, kunder på Skedsmokorset, kunder på Kjørbokollen 30 (Sandvika) Vi kommer tilbake med forventet rettetid innen 30 minutter.